Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/2067/51351
Titolo: A scuola di cittadinanza. Pratiche pedagogiche sulla parità di genere
Autori: LEGGIERI, Marco 
Sabrina Di Giacomo
Rivista: ARTICOLO 33 
Data pubblicazione: 2024
Abstract: 
In the context of contemporary scenarios, the paper aims to reflect on the current paths of civic education in schools, with a critical look at the capacity that they can guarantee, within a complex and emergent reality, the deconstruction of anachronistic values, in favor of universal ones to guide the new generations towards a sustainable development. After an analysis of social criticalities related to youth discomfort that has fostered the emergence of violence, such as gender one, the essay reports on a project experience carried out in a high school in order to share interdisciplinary paths able to make school a place deputed to the construction of an active and democratic citizenship
URI: http://hdl.handle.net/2067/51351
ISSN: 2280-4315
È visualizzato nelle collezioni:A1. Articolo in rivista

File in questo documento:
File Descrizione DimensioniFormato Existing users please
Articolo 33 Cittadinanza.pdf570.84 kBAdobe PDF  Richiedi una copia
Visualizza tutti i metadati del documento

Page view(s)

68
controllato il 19-mar-2025

Google ScholarTM

Check


Tutti i documenti nella community "Unitus Open Access" sono pubblicati ad accesso aperto.
Tutti i documenti nella community Prodotti della Ricerca" sono ad accesso riservato salvo diversa indicazione per alcuni documenti specifici