Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
http://hdl.handle.net/2067/51351
Titolo: | A scuola di cittadinanza. Pratiche pedagogiche sulla parità di genere | Autori: | LEGGIERI, Marco Sabrina Di Giacomo |
Rivista: | ARTICOLO 33 | Data pubblicazione: | 2024 | Abstract: | In the context of contemporary scenarios, the paper aims to reflect on the current paths of civic education in schools, with a critical look at the capacity that they can guarantee, within a complex and emergent reality, the deconstruction of anachronistic values, in favor of universal ones to guide the new generations towards a sustainable development. After an analysis of social criticalities related to youth discomfort that has fostered the emergence of violence, such as gender one, the essay reports on a project experience carried out in a high school in order to share interdisciplinary paths able to make school a place deputed to the construction of an active and democratic citizenship |
URI: | http://hdl.handle.net/2067/51351 | ISSN: | 2280-4315 |
È visualizzato nelle collezioni: | A1. Articolo in rivista |
File in questo documento:
File | Descrizione | Dimensioni | Formato | Existing users please |
---|---|---|---|---|
Articolo 33 Cittadinanza.pdf | 570.84 kB | Adobe PDF | Richiedi una copia |
Tutti i documenti nella community "Unitus Open Access" sono pubblicati ad accesso aperto.
Tutti i documenti nella community Prodotti della Ricerca" sono ad accesso riservato salvo diversa indicazione per alcuni documenti specifici