Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/2067/49210
Titolo: The Impact of Business Digitalization on Energy Efficiency
Autori: benedetti, Ilaria 
Tiziana, Laureti 
Guarini, Giulio 
Grazini, Chiara 
Rivista: ESTUDIOS DE ECONOMÍA APLICADA 
Data pubblicazione: 2023
Abstract: 
Over the last years, the share of E-commerce has increased in all market segments and the European e-commerce market has become the largest market in the world. In the digital economy, the leading role of e-commerce is to achieve the goals of sustainable development, to ensure flexibility and adaptability of the management system. This study investigates patterns in e-commerce activities and their impact on energy efficiency for a group of 29 European countries by using a unique panel dataset spanning the years 2011–2019 collected from EUROSTAT. The empirical approach involves the specification of a difference one-step GMM estimation method. Our results suggest that e-commerce has the potential to facilitate more sustainable production processes and consumption patterns and ensure more circularity.
URI: http://hdl.handle.net/2067/49210
ISSN: 1133-3197
DOI: https://doi.org/10.25115/sae.v41i1.9157
È visualizzato nelle collezioni:A1. Articolo in rivista

File in questo documento:
File Descrizione DimensioniFormato Existing users please
REA_revised_manuscript.docx.pdfREA_final_version475.85 kBAdobe PDF  Richiedi una copia
Visualizza tutti i metadati del documento

Page view(s)

79
Last Week
0
Last month
1
controllato il 18-set-2024

Download(s)

1
controllato il 18-set-2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Tutti i documenti nella community "Unitus Open Access" sono pubblicati ad accesso aperto.
Tutti i documenti nella community Prodotti della Ricerca" sono ad accesso riservato salvo diversa indicazione per alcuni documenti specifici