Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/2067/42921
Titolo: La didattica della lingua francese, la linguistica dei corpora e l’inclusione. Una proposta metodologica
Autori: Di Vito, Sonia 
Rivista: EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION 
Data pubblicazione: 2019
Abstract: 
One of the most obvious difficulties in a foreign language class is to generate interest and to actively involve all the students. Based on the hypothesis that DDL (Data-Driven Leaning) would be a good practice in teaching a foreign language also for middle school students, we proposed the learning of some linguistic phenomena concerning French grammar (morphology, syntax) through concordance analysis in FLE classes.
Our DDL courses were held with the collaboration of our FLE colleagues. The students learned to use an adequate metalanguage to describe the discovered phenomena and they became aware of the importance of the linguistic cotext of a keyword.
URI: http://hdl.handle.net/2067/42921
ISSN: 22806792
DOI: http://doi.org/10.30687/ELLE/2280-6792/2019/02/003
Diritti: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
È visualizzato nelle collezioni:A1. Articolo in rivista

File in questo documento:
File Descrizione DimensioniFormato Existing users please
DI VITO_2019_La didattica della lingua francese, la linguistica dei corpora e l'inclusione.pdf607.67 kBAdobe PDF  Richiedi una copia
Visualizza tutti i metadati del documento

Page view(s)

141
Last Week
0
Last month
0
controllato il 24-apr-2024

Download(s)

53
controllato il 24-apr-2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Questo documento è distribuito in accordo con Licenza Creative Commons Creative Commons