Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
http://hdl.handle.net/2067/42921
Titolo: | La didattica della lingua francese, la linguistica dei corpora e l’inclusione. Una proposta metodologica | Autori: | Di Vito, Sonia | Rivista: | EDUCAZIONE LINGUISTICA LANGUAGE EDUCATION | Data pubblicazione: | 2019 | Abstract: | One of the most obvious difficulties in a foreign language class is to generate interest and to actively involve all the students. Based on the hypothesis that DDL (Data-Driven Leaning) would be a good practice in teaching a foreign language also for middle school students, we proposed the learning of some linguistic phenomena concerning French grammar (morphology, syntax) through concordance analysis in FLE classes. Our DDL courses were held with the collaboration of our FLE colleagues. The students learned to use an adequate metalanguage to describe the discovered phenomena and they became aware of the importance of the linguistic cotext of a keyword. |
URI: | http://hdl.handle.net/2067/42921 | ISSN: | 22806792 | DOI: | http://doi.org/10.30687/ELLE/2280-6792/2019/02/003 | Diritti: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
È visualizzato nelle collezioni: | A1. Articolo in rivista |
File in questo documento:
File | Descrizione | Dimensioni | Formato | Existing users please |
---|---|---|---|---|
DI VITO_2019_La didattica della lingua francese, la linguistica dei corpora e l'inclusione.pdf | 607.67 kB | Adobe PDF | Richiedi una copia |
Page view(s)
141
Last Week
0
0
Last month
0
0
controllato il 24-apr-2024
Download(s)
53
controllato il 24-apr-2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Questo documento è distribuito in accordo con Licenza Creative Commons