Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2067/2947
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRuggieri, Alessandro-
dc.contributor.authorSerpico, Elsa-
dc.date.accessioned2016-09-28T12:40:38Z-
dc.date.available2016-09-28T12:40:38Z-
dc.date.issued2015-06-24-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2067/2947-
dc.descriptionDottorato di ricerca in economia e territorioit
dc.description.abstractOver the last thirty years the higher education sector has witnessed several changes. Factors like “massification” of higher education, cuts in public funding, a greater competition and the “marketization” of the sector forced institutions to evolve and to apply performance management systems. For this reasons, the aim of this thesis is twofold, to give some evidence on how performance management systems can be implemented in higher education institutions, and to provide some insights about the barriers and the potential benefits. To answer the research question, a case study was carried out involving the University of Tuscia. The main contribution of this thesis lies in the analysis of the first empirical case study which integrates all strategic areas of higher education institutions, i.e. teaching, research and administrative services, and that takes into account all performance dimensions, i.e. efficiency, effectiveness and quality. Furthermore, this research provides relevant suggestions for managers of higher education institutions.en
dc.description.abstractNegli ultimi trent’anni il settore dell’istruzione superiore ha assistito a diversi cambiamenti. Fattori come la “massificazione” dell’istruzione superiore, i tagli dei fondi pubblici, una maggiore competizione e la “mercatizzazione” del settore hanno spinto gli atenei ad evolvere ed applicare sistemi di gestione delle performance. Per questo motivo, lo scopo della tesi è duplice, dare evidenza su come i sistemi di gestione delle performance possano essere implementati negli atenei e fornire delle idee iniziali riguardo le barriere e i potenziali benefici. Per rispondere alla domanda di ricerca, è stato condotto un caso studio coinvolgendo l’Università della Tuscia. Il contributo principale della tesi riguarda l’analisi del primo caso studio che integra tutte le aree strategiche delle università, ovvero didattica, ricerca e servizi amministrativi, e che prende in considerazione tutte le dimensioni della performance, ovvero efficienza, efficacia e qualità. Inoltre, questa ricerca offre spunti e suggerimenti rilevanti per i dirigenti delle università.it
dc.language.isoenit
dc.publisherUniversità degli studi della Tuscia - Viterboit
dc.relation.ispartofseriesTesi di dottorato di ricerca. 26. ciclo-
dc.subjectPerformanceen
dc.subjectQualityen
dc.subjectHigher educationen
dc.subjectUniversityen
dc.subjectManagementen
dc.subjectQualitàit
dc.subjectUniversitàit
dc.subjectAlta formazioneit
dc.subjectSistemi di gestioneit
dc.subjectSECSP13-
dc.titlePerformance management in higher education : theoretical foundations and empirical investigationsen
dc.title.alternativeLa gestione della performance nell'alta formazione: basi teoriche e indagini empiricheit
dc.typeDoctoral Thesisen
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Archivio delle tesi di dottorato di ricerca
Files in This Item:
File Description SizeFormat
eserpico_tesid.pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

84
Last Week
0
Last month
0
checked on Apr 20, 2024

Download(s)

58
checked on Apr 20, 2024

Google ScholarTM

Check


All documents in the "Unitus Open Access" community are published as open access.
All documents in the community "Prodotti della Ricerca" are restricted access unless otherwise indicated for specific documents