Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2067/1133
Title: Il mercato editoriale e la sfida della rete: disintermediazione o opportunità?
Authors: Roncaglia, Gino
Keywords: editoria;publishing;editoria digitale;digital publishing;libri elettronici;e-book
Issue Date: Feb-2011
Publisher: Fondazione Italianieuropei
Source: Roncaglia, Gino. "Il mercato editoriale e la sfida della rete: disintermediazione o opportunità?" in 'Italianieuropei' n. 2011/2
Abstract: 
I cambiamenti che il mercato editoriale sta attraversando con il passaggio al digitale della distribuzione e, in alcuni casi, dei supporti stessi per la lettura, rappresentano una sfida ma anche una opportunità. Tratto specifico di questa rivoluzione non è la disintermediazione, ma un rafforzamento del ruolo della mediazione informativa (compresa quella editoriale), realizzata però in forme nuove. The digital revolution is characterized by radical changes in the publishing sector: not just publishing but distribution and reading itself (with e-books and e-books readers) are moving towards the digital world. The changes in the editorial chain are both a challenge and an opportunity. Their main feature is not disintermediation, but a new role for information literacy and for all the skills connected to information handling and selection, including the editorial mediation done by publishers.
URI: http://hdl.handle.net/2067/1133
ISSN: 1593-5124
Rights: If not otherwise stated, this document is distributed by the Tuscia University Open Archive under a Creative Commons 2.0 Attribution - Noncommercial - Noderivs License (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/)
Appears in Collections:DISTU - Archivio della produzione scientifica

Files in This Item:
File Description SizeFormat
001-006 RONCAGLIA.pdf47.29 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

1
Last Week
0
Last month
0
checked on Oct 25, 2020

Download(s)

1
checked on Oct 25, 2020

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.